Всички те са варианти на оловно-киселинния акумулатор.

Мокро-клетъчните акумулатори са два типа; обслужваеми и необслужваеми. И двата типа са пълни с електролит и фактически са едни и същи. Обслужваемите  имат капачки, така че електролитът да може да се проверява редовно; те са лесни за проверка – може да проверите специфичното тегло във всяка клетка с ареометър. Необслужваемите са запечатани до края на употребата и не е нужно да се поддържа нивото на водата, обикновено това са калциевите акумулатори. Те също така имат вграден ареометър, който дава известна информация за заряда в една клетка.

AGM (акумулатори с абсорбиращо стъкло)  и  гел-акумулаторите са от типа оловно-киселинни с регулираща клапа (VRLA).

Акумулаторът с абсорбиращо стъкло е подобен на мокро-клетъчния, освен разликата, че имат тънка мрежа от стъклени микровлъкна, напоена с електролитната течност вместо тя да е налята свободно между плочите. Обикновено тези акумулатори се ползват при автомобили със СТАРТ/СТОП система. Електролитът на гел-акумулаторите е във формата на гел и е неподвижен.

Съществува известно объркване относно AGM, защото различните производители ги наричат с различни имена, като „суха клетка“, „запечатани оловно- киселинни“ и „не разливащи се“. Обикновено  когато потребителите поискат гел-акумулатор, те имат предвид AGM-акумулатор (акумулатор с абсорбиращо стъкло).  Гел-акумулатори все още се продават, но акумулаторите с абсорбиращо стъкло ги заменят в повечето употреби.

Когато се презареждат акумулаторите с абсорбиращо стъкло и гел-акумулаторите изискват различно напрежение спрямо конвенционалните. Ако се използват в условия на дълбок цикъл, трябва да имате зарядно устройство предназначено за AGM и гел-акумулатори. За еднократно зареждане нормалното зарядно устройство ще свърши работа, но е необходимо внимателно следене, за да не се допуска прегряване. За такива случаи в помощ идват моделите интелигентни зарядни и поддържащи устройства от серията NOCO Genius G1100, G3500, G7200, G15000, G26000 които извършват всички процеси автоматично и следят състоянието на зареждания акумулатор за да го предпазват от пренатоварване прегряване и разреждане.

Свържете се с нас

Задайте своето запитване тук

Not readable? Change text. captcha txt
0