Без правилното оборудване за изпитване може да бъде много трудно да тествате акумулатора. Най-лесният начин е да се измери специфичното тегло, като се използва ареометър и да се измерва напрежението с помощта на цифров мултицет, ако тествате многократно, може да се наложи да купите добър тестер за натоварване.

Първо трябва да заредите напълно акумулатора, вижте схемата по-горе. Проверете напрежението след премахване на повърхностния заряд, то трябва да е над 12,65 волта за напълно зареден акумулатор, ако показанието е 10,5 волта след зареждането, това обикновено означава повредена или късо съединена клетка. С NOCO Genius зарядно това е лесно тъй като има вградена диагностика за такъв тип проблем и индикира за проблема.  Ако проверите всяка клетка с ареометър, то показанията на уреда трябва да са едни и същи – напълно заредена клетка 1.265 – 1.280, ако има разлика, по-голяма от 0.05 деления, това е показател за повреда в акумулатора. Показанията под 1.225 показват, че акумулаторът трябва да се зареди преди да се провери с тестер за натоварване.

Ако акумулаторът е запечатан, той трябва да има вграден ареометър, показващ заряда във една клетка и вие можете да отчетете състоянието на там, но проблемът може да е в някоя от останалите клетки.

След като акумулаторът е зареден трябва да използвате тестер за товара. Добрият тестер е скъп, затова по-добре е да използвате услугите на професионалист за проверката. Klema.bg  разполага с такъв уред и винаги когато не сте сигурни можете да се обърнете за помощ към нашите специалисти.

Свържете се с нас

Задайте своето запитване тук

Not readable? Change text. captcha txt
0